Cinnamon 4X

TOP 5 öregedést késleltető étel

Az öregedés természetes folyamat, és ezt tudjuk is, de ennek ellenére mindannyian szeretnénk örökre fiatalok és egészségesek maradni. Ezért kutatatjuk szüntelenül a fiatalság forrását, és költünk súlyos összegeket az örgedés látható jeleinek eltüntetésére.

Sajnos nem tudom felajánlani az örök fiatalság titkát, de van néhány tippem, melyet megosztok veled. 

A természet óriási tárházában bőven találunk olyan étkeket, melyek értékes összetevőiknek köszönhetően segíthetnek abban, hogy tovább maradj fiatal.

Itt a TOP 5.

 

1. Dió

Dió

A diót csodálatos öregedésgátló élelmiszernek tartják, ez a magas omega-3 zsírsav tartalmának köszönhető. Gondoltad volna, hogy már negyed csésze dió tartalmazza az ajánlott napi bevitel 91 %-át omega-3 zsírsavból?

Ezek az esszenciális zsírsavak segítenek szabályozni a koleszterinszintet és csökkentik a szívbetegségek kialakulásának kockázatát, és frissen tartják az agyműködést.

A dió magnéziumot, vasat, cinket, káliumot, szelént és rezet is tartalmaz, ezek segítségével megőrizhetjük a testünk energikusságát.

Szerencsére itthon könnyen hozzá lehet jutni ehhez a finomsághoz, melyet akár nyersen, akár pirítva is fogyaszthatunk.  

Nálunk a család nagy kedvence a diós, meggyes lepény, mely egy egyszerű kevert tészta, melybe 1 üveg magozott meggybefőtt, és egy nagy csésze felezett dióbél kerül. A dió megpirul, és a meggy savanykás ízével kiegészítve különleges ízharmóniával ajándékoz meg.

2. Áfonya

Áfonya

 

Az áfonya az egyik legjobb antioxidánsban gazdag gyümölcsünk egyike. Az antioxidánsok segítenek megállítani a szabad gyökök kialakulását a szervezetben, ami súlyos betegségeket okozhat, és felgyorsítja az öregedési folyamatot.

Az áfonya erős gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal is rendelkezik, és egyéb összetevőinek köszönhetően segít megelőzni  sejtek öregedését, és a megőrizni a bőr fiatalságát.

Áfonya csökkenti az arthritis kockázatát, a koleszterinszintet, javítja a látást, és lassítja a kognitív állapotromlást,  így csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát.

Szerencsére, a piacokon szinte bármikor hozzájuthatunk ehhez a finom bogyós gyümölcshöz, de akár fagyasztott vagy aszalt formában is megvásárolhatjuk. 

Fogyasszuk joghurtba keverve, vagy csak úgy magában.

3. Spenót

Spinach

A bizonyítékok azt mutatják, hogy a spenót segítségével csúcsformában maradhatsz idősebb korodban is.  A spenót kiváló forrása a luteinnek és a zeaxantinnak, melyek jelentősen csökkentik a korral járó mentális hanyatlást, segítik a szem és a látás feltételeit, és csontképződést.

Ezen kívül spenótban  nagy mennyiségű C és E vitamin, valamint a béta-karotin található, melyek védik a bőrt a nap káros ultraibolya sugaraitól, így a bőr élénk és egészséges marad, még idősebb korban is.

A spenótfőzelék sokak számára utálatos valami. Mivel napi egy csésze friss spenót már fiatalon tudja tartani a testet, így próbáljuk meg inkább nyersen fogyasztani. Salátában, vagy szendvicsben, akár zöldséglé formájában.

4. Zöld Tea

Zöld tea

A zöld teát sokféle kozmetikai termékben használják erős antioxidáns tartalma miatt. Az antioxidánsok védik a bőrt a káros szabad gyököktől, amik ráncosodást és barna foltokat is okozhatnak.

Az antioxidánsok lelassítják a korai öregedést, és segítenek bőr rugalmasságának megőrzésében. 

Azt is kimutatták, hogy segítenek megelőzni a szívbetegségeket és a magas koleszterinszintet.

Mivel nem Japánban vagyunk, ahol még zöld teás csoki és ropi is kapható, így elégedjünk meg a teával. Fogyasszunk naponta legalább egy csészével.

5. Étcsokoládé

dark-chocolate-bar

Az étcsokoládé is tele van antioxidánsokkal, amelyek segítenek megvédeni a szervezetet a szabad gyököktől, amelyek oxidatív károsodást okoznak a sejtekben. A szabad gyökök felgyorsítják az öregedési folyamatot, és különböző típusú rákos megbetegedéseket is okozhatnak.

A étcsokoládéban található kakaó flavanolokat tartalmaz, melynek az erek rugalmasságának megőrzésében van szerepe.  Ez az összetevő csökkenti a magas vérnyomás, a 2. típusú cukorbetegség, vesebetegség és a demencia kialakulásának kockázatát.

Figyelem! Bár ez egy nagyon csábító ajánlat, mégsem fogyaszthatunk belőle akármennyit. Egy kis darab, legalább 80%-os kakaótartalmú csokoládé bőven elég, magas a kalóriatartalma!

Források:

http://enews.tufts.edu/stories/101399BlueberriesMayImproveMemory.htm

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3435270/

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!