Cinnamon 4X

Top 5 természetes fájdalomcsillapító, amelyet megtalálsz a konyhádban

Időről időre mindannyian szenvedünk valamilyen bosszantó fájdalomtól. Ez lehet fogfájás, ízületi fájdalom, mentstruációs görcsök, fejfájás, és lábfájás is. 

Legtöbben a fájdalmak kezelésére azonnal beszednek valamiféle fájdalomcsillapító gyógyszert, pedig ha tudnák, hogy mindennap elmennek a konyhában található természetes fájdalomcsillapítók mellett, nem biztos hogy ezt tennék.

Ha a fájdalom tartós, ne kísérletezzünk, forduljunk orvoshoz! Ha ártalmatlan, életünket ugyan megkeserítő, de kisebb fájdalomról van szó, ideje szétnézni a konyhában és a kamrában!

Melyek a természetes fájdalomcsillapítót, és gyulladáscsökkentőt tartalmazó élelmiszerek? Itt a TOP 5!

1. Édesköményt menstruációs fájdalomra

image

Menstruációs görcsökkel nagyon sok nő küzd. Ez egy nagyon unalmas, hónapról-hónapra visszatérő lüktető fájdalom, mely főleg a hasat, és a derekat érinti.  Az édeskömény görcsoldó és gyulladáscsökkentő tulajdonságainak köszönhetően segít az izmok ellazításában, és  csökkenti a fájdalmat. 

– Adjunk 1 teáskanál édesköményt egy csésze forró vízhez, fedjük le 5 percre. Szűrjük le, adjunk hozzá mézet.  Igyunk legalább 3 csészével naponta a tartós eredmény fenntartásához.

 2. A borsmentát fejfájásra

image

Minden korosztály szenved alkalmi fejfájástól. Az okok között lehet kiszáradás, stressz, megfázás, kialvatlanság, migrén, időváltozás.

Ha fáj a fejünk, első körben igyunk meg egy nagy pohár vizet, legtöbb esetben ugyanis a fejfájás a kevés folyadékbevitelre vezethető vissza.

A borsmenta gyógyír lehet a fejfájásra, gyulladáscsökkentő, görcsoldó és nyugtató tulajdonságainak köszönhetően.

– 1-2 csepp borsmenta olajjal masszírozzuk át a homlokunkat vagy igyunk egy csésze meleg borsmenta teát mézzel édesítve.

– A másik lehetőség: adjunk néhány csepp borsmenta olajat, egy kis fazék forró vízbe, majd lélegezzük be a gőzt pár percig.

3. Sót lábfájásra

image

A lábfájdalom is nagyon  gyakori probléma, amelytől előbb-utóbb mindenki szenved. A fájdalom oka lehet: kényelmetlen cipő, túl sok gyaloglás, sok állás. A legegyszerűbb lábnyugtató módszer a lábáztató sófürdő.

– Adjunk  ½ csésze asztali sót egy kis lavor meleg vízbe, és áztassuk megfáradt lábainkat 10 -15 percig.  

– Hatékonyabbá tehetjük ezt az egyszerű kezelést, ha konyhasó helyett epsom sót (keserű sót) használunk.

4. Szegfűszeg fogfájásra

image

A fogfájás is nagyon megkeserítheti az életünket. Sok oka lehet,  többek között gyulladás, fertőzés, repedt fog, ínybetegségek.

A legjobb házi praktika fogfájás ellen a szegfűszeg. A szegfűszegben egy úgynevezett eugenol vegyület található, mely természetes érzéstelenítő, és gyulladáscsökkentő hatással bír.

 – Nagyon óvatosan rágjunk szét egy-két szem szegfűszeget, ezzel csökkenthetjük a fogínygyulladást és a fájdalmat.

– Szegfűszegolajból tegyünk fültisztító pálcikára egy keveset, és ecsteljük vele a fájó fogat.

5. Kurkumát ízületi fájdalmakra

image

Az ízületi fájdalmak akár napi tevékenységünk elvégzésében is erősen korlátozhatnak. Ha a fájdalom enyhe, és nem tartós, próbáljuk ki a fűszertartók sárga kincsét a kurkumát.

A kurkuma fő hatóanyaga a kurkumin, mely erős gyulladáscsökkentő szer.

– Keverjünk össze 1 teáskanál kurkuma port, egy kis kanál mézet, egy pohár meleg tejjel. Fogyasszuk naponta kétszer, legalább nehány napig.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!