Cinnamon 4X

Top 5 természetes artéria tisztító növény

Magyarországon nagyon gyakoriak a szív- és érrendszeri megbetegedések. Ennek egyik oka lehet az eltömődött artéria. A problémát egy zsíros plakk okozza, mely akadályozza a vér megfelelő áramlását.  Ennek köszönhetően az oxigén és a tápanyagok nem tudnak a különböző szervekbe és szövetekbe eljutni.

image

Kialakulásának pontos oka még nem tisztázott. 

Súlyosbító tényezők:  dohányzás, a magas zsírtartalmú étrend, testmozgás hiánya, a túlsúly,  cukorbetegség, magas vérnyomás és magas koleszterinszint. 

Eltömődött artériák súlyos betegséghez vezethetnek, mint pl. a koszorúér-betegség, szívroham vagy stroke.

Leggyakrabban az eltömődött artériák nem okoznak tüneteket, mindaddig míg a probléma nem válik súlyossá. A tünetek között szerepelhet mellkasi fájdalom (angina), légszomj, szívdobogás, gyengeség, szédülés, étvágytalanság, szorongás, hányinger és izzadás.

Mivel eltömődött artériák lassan és fokozatosan alakulnak ki az időben történő diagnózis nagyon fontos.  A táplálékkiegészítők,  valamint a tudatos táplálkozás, és a lenti házi praktikák segíthetnek megakadályozni az állapot súlyosbodását, így magunk is tehetünk valamit az egészségünkért, és csökkenthetjük súlyos szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

 

1. Fokhagyma

image

A fokhagyma az egyik legjobb házi praktika az eltömődött artériák megelőzésére. Tágítja az ereket és javítja a vérkeringést. Egy 2007-es tanulmány szerint melyet az University of Alabama at Birmingham végzett, a fokhagyma segíthet erek karbantartásaban. A kimutatott eredmény  72 százalékkal jobb lett, mint a placeboval kezelt betegek esetében. Sőt, a fokhagyma csökkenti a rossz koleszterin szintet,  így csökkenti a szívinfarktus és az agyvérzés kockázatát.

  • Adjunk 3 gerezd apróra vágott fokhagymát egy pohár tejhez és forraljuk fel. Hagyjuk kihűlni, és lefekvés előtt igyuk meg. 
  • Használjuk a fokhagymát rendszeresen a főzésnél. 

2. Kurkuma

 image

A kurkuma is segíthet kezelni eltömődött artériákat. A kurkuma fő összetevője a kurkumin, gyulladáscsökkentő és antioxidáns tulajdonságokkal bír, amelyek segítenek megelőzni a vérlemezkék összetapadását, így megelőzi a vérrögök kialakulását. Ezen túlmenően a kurkuma kivonat is csökkenti a rossz koleszterin szintet.

Felhasználási javaslat: 

  • Adjunk 1 teáskanál kurkuma port és egy kis kanál  mézet egy pohár meleg tejhez. Fogyasszuk naponta.
  • Ha nem szeretjük az ízét, vehetünk kurkuma kapszulát. A szokásos ajánlott adag 400-600 mg naponta 3-szor. 

3. Citrom

 image

A citrom magas C-vitamin tartalmú, erős antioxidáns, amely segít a vérnyomás normalizálásában. Segít csökkenteni a vér koleszterin szintjét, és folyamatosan tisztán tartja az artériákat azáltal, hogy megakadályozza az oxidatív károsodást a véráramban.

  • Keverjük össze a 1 citrom levét egy pohár meleg vízzel, valamint egy kis mézet és fekete borsot. Fogyasszuk 1- szer vagy 2-szer naponta egy pár hétig.
  • Alternatív megoldásként forraljuk 1 evőkanál citromhéjat 4 csésze vízben 20 percig. Szűrjük le, és adjunk hozzá mézet. Fogyasszuk naponta pár héten keresztül.

4. Görögszéna mag

image

Használhatjuk a görögszéna magot is egészségünk megóvása érdekében. Ezek a magok szaponinok, amelyek segítenek csökkenteni az artéria-eltömődést.

  • Áztassuk 1 teáskanál görögszéna magot vízben este. Másnap reggel, a beáztatott magokat a vízzel együtt együk meg éhgyomorra.
  • Egy másik lehetőség, hogy adjunk 1 teáskanál görögszéna magot 1 csésze vízhez. Főzzük 5 percig, adjunk hozzá egy kevés mézet. Fogyasszuk naponta.

  5. Gránátalma

 image

A gyümölcs antioxidáns tulajdonságai segítenek megvédeni a keringési rendszert a káros oxidációs folyamatoktól. Előnyös összetevői segítenek megelőzni a vérrögök kialakulását az artériákban. Ezen kívül a gránátalma serkenti a nitrogén-monoxidot a vérben, amely tágítja az ereket és segít a vérnyomás szabályozásában.

Fogyasszunk 1-2 friss gránátalmát naponta.

Válassz a fentiekből kedved szerint, akár kombináltan is, és alkalmazd kúraszerűen legalább 2 héten át. 

További tippek

  • Kerüld gyorsételeket!
  • Hagyd abba a dohányzást!
  • Ne igyál alkoholos italokat nagy mennyiségben!
  • Fogyassz rendszeresen hüvelyeseket és teljes kiőrlésű termékeket!
  • Egyél több élénk színű gyümölcsöt mint a narancs, sütőtök, mangó, paradicsom, görögdinnye és a fekete áfonya!
  • Főzz extra szűz olívaolajjal!
  • Egyél legalább 2 adag hidegvízi halat hetente, ez lehet makréla, tonhal, pisztráng, hering vagy lazac!
  • Szedj omega-3 táplálekkiegészítőt!
  • Korlátozd bevitt cukor mennyiségét!

Jó egészséget kívánok!

Forrás: 

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/10/071016131534.htm http://umm.edu/health/medical/altmed/condition/atherosclerosis#ixzz2JQI5EdQS

Kommentek

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!