Cinnamon 4X

Naponta egy alma az orvost távol tartja? Próbáld ki a kávét!

kave

Mindannyian szeretnénk egészségesebben élni. Csökkentjük a zsír, és cukor fogyasztást, mérsékeljük a bevitt szénhidrátot. Több rostot, és zöldséget fogyasztunk, és lemondtunk a kávéról, mert azt mondták ez egy nagyon káros szokás. Az egy csésze kávé reggelente, az egészséges életmód hívei körében már a múlté. Vajon tényleg ennyire káros a kávé?

Manapság egyre több szakértő úgy véli, hogy a kávéban fellelhető koffein, és a kávéban lévő egyéb összetevők előnyösek lehetnek az egészségre. 

Vércukorszint:

15 publikált tanulmány vizsgálja a 2-es típusú cukorbetegség és a kávé kapcsolatát.

Az elvégzett vizsgálatok túlnyomó többsége kimutatta, hogy a kávéfogyasztók körében kisebb valószínűséggel alakul ki diabétesz.

  • Egy 2005-ös vizsgálat eredménye több mint 193.000 európai és amerikai ember részvételével: akik azt mondták, hogy több mint hat vagy hét csésze kávét ittak naponta, 35% -kal kisebb esélyük van a 2. típusú cukorbetegségre, mint azoknak emberek, akik kevesebb, mint két csészét ittak naponta. 
  • Akik 4-6 kávét ittak naponta, ott ez a szám: 28 %.

Mi ennek az oka?

Kávé ásványi anyagokat is tartalmaz, mint például a magnézium és a króm, amelyek segítenek a szervezetnek, hogy  használja az inzulint,  amely szabályozza a vércukor szintet. 

Ebben az esetben nem a koffein jótékony hatása az ami csökkenti a kockázatot, mert tanulmányok alapján a koffeinmentes kávé fogyasztása is ugyanezt a hatást tudja.

Szívbetegségek és a stroke:

Egy vizsgálatban mintegy 130.000 ember vett részt a Kaiser Permanente egészségügyi terv tagjai, akik  1-3 csésze kávét ittak naponta.  20% -kal kisebb valószínűséggel kerültek kórházba szívritmuszavar (aritmia) miatt, függetlenül az egyéb kockázati tényezőktől.

A nőknél a kávé fogyasztása esetén alacsonyabb a kockázata a szélütésnek.

Egy 2009-es tanulmány kimutatta, hogy 20 %-kal csökkent a szélütés kockázata azoknál, akik kettő, vagy több kávét ittak naponta.

Alzheimer-kór:

 Egy 2009-es tanulmány mely Finnországban és Svédországban készült,  kimutatta hogy a  kávéfogyasztással kisebb a kockázata a demencia és az Alzheimer-kór kialakulásának.  1400 ember követettek mintegy 20 éven keresztül, akik arról számoltak be, hogy  3-5 csésze kávét ittak naponta, 65% -kal kisebb valószínűséggel alakult ki demencia és az Alzheimer-kór, mint a nem kávézók körében.

Demencia: kórós  mértékű szellemi hanyatlás

 

 

Az a tény, hogy a kávéfogyasztás hasznos lehet az egészségre, nem feltétlenül jelenti azt, hogy ez nekünk jó, mondja James D. Lane, PhD, egyetemi tanár Orvosi pszichológia és Behavioral Medicine a Duke University Medical Center-ben Durham, NC

A koffein növelheti a vérnyomást, ezért magas vérnyomásos betegségben szenvedőknek nem ajánlatos megnövelni a kávéfogyasztást, a fenti előnyök miatt. Legyünk mértékletesek, három koffeines kávénál többet ne igyunk, mert a túlzott koffein okozhat egészségügyi problémákat. 

Forrás: webmd.com: Coffee and Your Health

 

 

 

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Katalin Seer says:

    És én olvastam olyan kutatásról, amely szerint csökken a vérnyomás, mert a kávé tágítja az ereket.


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!